reklama

Môže slúžiť počítač ako televízor ? Niekoľko skúseností a tipov.

Rozhodol som sa spísať skúsenosti s pozeraním televízie na počítači so systémom Vista a jej novinkami. Teda multimédialne! Alebo?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Urob si sám
Urob si sám 

Hneď z úvodu podotýkam, že niekoľkokrát v minulosti som dalnovú TV kartu do voľného slotu, nainštaloval ovládače s originálnym softoma vrátil niektorému z kamarátov, čo ma o to požiadal. Ale toboli časy 95, resp. 2000 a XP. Nepoznali sme Media Center, ani TeamMediaPortal, ani som nedostával žiadne požiadavky na grabbovanie (rozumejnahrávanie), strihanie a pozeranie na akomkoľvek PC, či set-top-boxe,alebo Xboxe v byte.

Jednoducho nám stačilo pozerať televíziu, alebo obraz zosatelitu na monitore PCčka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale dnes je práve táto kombinácia s Mediacentrom (ďalejlen MCE) vražedná!

Prečo? Kúpil som nové PC s predinštalovanými Vistamis MCE, ako aj od „výroby“ nainštalovanou kartou Hauppauge HVR-1200. Keďžemôj postoj k novému OS od mainstreamového softvérového producenta je skôrzdržanlivý, moje predošlé skúsenosti s MCE boli takmer nulové. Myslel somsi, že ho pustím, dám naladiť kanály – ako digitálne, tak i analógovéa prípadne priradím S-Video k niektorému z programov, ako to jeobvyklé na bežných televízoroch.

A realita ? – Pustil som, dorazilo prvé ochladenie –nie je možné naraz používať oba TV systémy - digitálny a analógový !! Voľbamusela teda padnúť na analóg (60 vs. 5 programov), ale už som zatínal zuby.Možno zohnať set-top-box, ktorý má network streaming a je kompatibilnýs Mediacentrom, tak ako v USA dodáva napríklad DirecTV. Utópia.Nakoniec ani ladenie analógu nebolo bezproblémové, je totiž netransparentné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Druhé ochladenie nastalo, keď som chcel prepnúť na S-Videovstup (pripojený satelitný prijímač). Zistil som, že buď môžem mať naladené analógovéprogramy, alebo S-Video vstup ! Jedinou voľbou teda zostáva zapojiť externýsatelitný set-top-box cez RF modulátor, t.j. cez koaxiálny kábel, kde obrazprejde viacnásobným spracovaním a kvalita je degradovaná na úroveň VHSvidea. Škoda.

MCE sa ale podľa všetkého dá prehovoriť. Existujú rôznepostupy, vrátane inštalácie druhej TV karty (!), ako ho donútiť pracovaťs viacerými vstupmi. Túto tortúru som odmietol.

Skúsil som teda niekoľko alternatívnych softvérov, až kýmsom nespustil WinTV priamo od výrobcu Hauppauge (s PC nebol dodávany, inštalácia musí byť bez ovládačov, inak prestane fungovať MCE). Ten konečne ako-tak funguje,má všetko, čo bežný človek potrebuje. Ibaže som ho opäť musel presvedčiť abyfungoval s grafickou kartou s chipsetom NVidia - utilitkou, ktorú sompekne dlho hladal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Počas môjho prekopávania sa televíziou na PC som stiaholaplikáciu Team MediaPortal, akúsi freeware alternatívu k MCE. Pekný kus práce.No nemal ovládač (resp. záznam v konfiguračnom XML súbore) na HauppaugeHVR-1200. Ovládač som nakoniec zvládol, MediaPortal nakonfigurovala spustil. Obraz trhaný, zvuk prerušovaný. Stiahol som teda TV Server –plugin, ktorý má mať vyriešenú podporu TV kariet bez nutnosti konfigurácie cezXML súbor. Obraz lepší, zvuk lepší, alejednoznačne niečo v tej zapeklitej mašine nestíha. Na IRC (chat-e) somzískal odpoveď – Dualcore – známy problém, pracuje sa na tom.

Nedalo mi, skúsil som na inom PC. Fungoval. Ďalší known-bug(rozumej známa chyba) som objavil, keď som chcel prepnúť z fullscreen nawindowed (obraz na celú obrazovku do okna) počas pozerania TV. MediaPortal sazrútil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja som si nevybral – Windows Media Center je funkciamislabý, bez možnosti ľahkého prehrania nahraného videa v inom programe,MediaPortal má detské choroby, držím mu ale palce, aby sa do verzie 2 vyliečil.Ostatné programy Vás vrátia v čase, ale na oplátku budú fungovať.

Záver ?

  • Rozhodne už dnes nekupujte TV kartu bez hardvérovéhokódovania MPEG2. Pozor na rôzne diplomatické vyjadrenia predajcovo kódovaní, väčšina kariet, ktoré mi prešli rukami používajú softvérovékódovanie,

  • Ak chcete využiť MCE, kúpte kartu, ktorá má dva tunery,nie duálny tuner (tá „dobrá“ sa väčšinou chváli pozeraním digitálnehoa analógového programu formou obraz v obraze),

  • Prečítajte si na Team-Mediaportal niečo viaco podporovaných TV kartách, predpovedám im budúcnosť,

  • Pripravte si pevné nervy a dostatok času!

Karol Martinka

Karol Martinka

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zameriavam sa na IT software a služby, predovšetkým pre komunikáciu (formou korešpondencie - elektronickej i papierovej), vo svojej firme Accalio. Založil som projekt www.zelenaposta.sk (DocuDot) a dnes pracujem na našom novom projekte ochrany detí na internete - Boltian. Zoznam autorových rubrík:  Bežné PC troublesKomunikácia s ITBezpečnosť ITSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu